Custom made - dostosowane wózki dziecięce dla producentów

Branża dziecięca to bardzo konkurencyjny rynek, który wymaga wprowadzania innowacji oraz wsłuchiwania się w opinie klientów. Coraz częściej pojawiają się głosy, że customizacja to przyszłość większości produktów dla dzieci, w tym wózków dziecięcych. Aby móc wprowadzić tego typu zindywidualizowane rozwiązania, należy posiadać odpowiednią bazę produkcyjną. Stanowić ją może zaufany zakład przemysłowy, który zajmuje się wykonywaniem części plastikowych do wózków dziecięcych na zamówienie. Ważne jednak, aby miał dostęp do nowoczesnych technologii. Z naszego artykułu dowiesz się nieco więcej o wózkach dziecięcych custom-made oraz o tym, jak wprowadzić je do swojego portfolio.
 

Czym jest customizacja? 


Customizacja (z ang. customize oznacza personalizację) to proces dopasowywania konkretnego produktu pod gusta i potrzeby określone przez klientów. Jest on odpowiedzią na rosnące oczekiwania i coraz silniejsze trendy promowania indywidualności w różnych branżach.

 

Najczęściej customizacja dotyczy produktów odzieżowych, gdyż związana jest z modą. Obecnie jednak trend ten rozciąga się również na inne branże i marki, które chcą być jeszcze bardziej konkurencyjne i pro-klienckie. Customizacja, czyli szycie na miarę, ważne jest zarówno w przypadku odbiorców końcowych (kupujących), jak i producentów, którzy otrzymują od podwykonawców materiały i półprodukty do tworzenia produktu. 

 

Dopasowywanie w ramach customizacji, a tym samym zmiany w procesie produkcyjnym mają sens wtedy, gdy dana marka potrafi określić potrzeby swoich odbiorców. Dlatego tak ważny jest ciągły dialog z klientami oraz umiejętność precyzyjnego wskazania grupy docelowej. Pomóc w tym mogą zabiegi z zakresu marketingu i targetowania, a także stały kontakt z użytkownikami wózków m.in. poprzez media społecznościowe. 

 

Personalizowanie może przybierać różne formy. Najprostszą jest możliwość samodzielnego ozdobienia lub zmiany kolorystycznej danego produktu. Odbyć się to może przy użyciu prostych narzędzie, w tym kreatorów internetowych. O wiele bardziej skomplikowana jest customizacja na potrzeby procesów produkcyjnych. Wówczas zmieniony zostaje produkt sam w sobie np. pod kątem kształtu czy zastosowania. 

 

Tego typu zmiany mają szczególne znaczenie dla producentów, którzy otrzymują części i podzespoły od podwykonawców i zakładów przemysłowych. Dzięki customizacji procesów produkcyjnych mogą oni otrzymać produkt zgodny z ich oczekiwaniami, czyli maksymalnie elastyczny i łatwy w obróbce. 


 

Jak customizacja wpływa na proces produkcyjny?


Choć customizacja kojarzy się raczej z rękodziełem oraz tworzeniem niewielkich wolumenów, coraz więcej zakładów przemysłowych i dużych firm wprowadza ją na potrzeby procesów produkcyjnych. Wówczas dzielona jest przestrzeń danej fabryki na strefy, w których wykonywane są inne czynności (np. lakierowanie, wykrawanie czy odlewanie). 

 

W ten sposób można tworzyć komponenty, podzespoły i elementy zgodne z oczekiwaniami zamawiającego. Aby jeszcze bardziej wpasować się w jego potrzeby, można wprowadzić również technologie dodatkowe, które pozwolą na zachowanie jeszcze większej precyzji i dokładności. Jedną z nich jest prototypowanie 3D.

 

Dobry produkt to taki, który pozbawiony jest wad i nadaje się do wprowadzenia na rynek lub kontynuowania procesów produkcyjnych (np. składania komponentów). Pomóc w tym wszystkim może prototypowanie 3D, czyli tworzenie trójwymiarowych prototypów do różnego rodzaju testów. W ten sposób zbadać można cechy i parametry techniczne produktu, ocenić jego jakość oraz bezpieczeństwo. W razie wykrycia usterki lub problemu, istnieje możliwość wprowadzenia zmiany bądź ulepszenia. 

 

Prototypowanie 3D odbywa się w oparciu o oprogramowanie CAD i drukarki 3D. Tworzone prototypy są bazą do produktów końcowych, które można już wytwarzać w ramach produkcji seryjnej. Na potrzeby testów prototypy mogą być oceniane i dowolnie zmieniane, czyli customizowane. 

 

Doskonałym przykładem jest produkcja części plastikowych do wózków dziecięcych. Producent takich produktów może zgłosić zapotrzebowanie do zakładu produkcyjnego na różnego rodzaju komponenty i podzespoły m.in. stelaże i uchwyty. Customizacja obejmie dopasowanie koloru tychże elementów, kształtu oraz cech fizycznych do potrzeb producenta, a tym samym klienta. Z takich komponentów powstaną wózki dziecięce custom-made.
 

Wózki dziecięce custom-made


Rodzice coraz chętniej kupują wózki dziecięce, które spełniają ich potrzeby oraz dają jednocześnie możliwość wyrażenia siebie poprzez, np. barwę tapicerki. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom producenci proponują produkty custom-made. W ich przypadku możliwe jest indywidualne dobranie poszczególnych elementów tj. oparć, zadaszeń czy uchwytów pod kątem kształtu, koloru i wielkości.

 

Zindywidualizowany wózek dziecięcy posiada również cechy i parametry techniczne, które ułatwiają korzystanie z niego. Posiada m.in. funkcjonalności ułatwiające poruszanie się w trudnym terenie lub przewożenie oprócz dziecka również zakupów. W ten sposób lista zastosowań i możliwości wózka zwiększa się. Tym samym produkt staje się bardziej atrakcyjny dla potencjalnego klienta.

 

Aby móc wprowadzić do oferty wózki dziecięce custom-made, niezbędne będzie dysponowanie odpowiednim zapleczem technologicznym. Podstawowym wymogiem będzie baza części i elementów plastikowych. Na potrzeby kolejnych projektów będzie można sięgać do niej, wybierając konkretne komponenty, a następnie zmieniać ich cechy fizyczne.

 

Wielu producentów wózków dziecięcych zleca tego typu zadania zakładom przemysłowym oraz firmom zewnętrznym, które dysponują niezbędnym sprzętem oraz nowoczesnymi technologiami. Do takich przedsiębiorstw należy m.in. Limak. 

 

Jako firma działająca od 1984 roku w branży dziecięcej, posiadamy własne laboratorium wyposażone w zaawansowany sprzęt służący do analizowania parametrów surowców (tworzywa) oraz do badania wytrzymałości gotowych wyrobów i podzespołów. Części do wózków dziecięcych wytwarzamy głównie nowoczesną metodą wtrysku. Ponadto, korzystamy z technologii prototypowania 3D, dzięki której nasze produkty są precyzyjnie zaprojektowane i wykonane. 

 

Części do wózków custom-made – postaw na metodę wtrysku i prototypowanie


Najlepsze firmy i zakłady produkcyjne są w stanie zaoferować producentom wózków dziecięcych szeroki wachlarz usług i technologii. Wśród nich do najważniejszych od lat należy prototypowanie 3D oraz wytwarzanie elementów syntetycznych metodą wtrysku. 

 

Pierwszą technologię omówiliśmy już w tym artykule. Esencją prototypowania 3D jest wykonanie prototypów produktowych, które mogą być testowane i audytowane. Dzięki temu sprawdzana jest odporność poszczególnych komponentów i materiałów na działanie temperatury, uszkodzenia mechaniczne, brudzenie czy wielokrotne składanie i rozkładanie. Szczególne testy przechodzą elementy wchodzące w skład systemów bezpieczeństwa: hamulców, amortyzatorów, blokad, pasków i szelek. 

 

Druga technologia skupia się przede wszystkim na wytwarzaniu części plastikowych z konkretnych materiałów. Obecnie najnowocześniejszą metodą jest korzystanie z wtryskarek tworzyw sztucznych. Są to specjalistyczne maszyny, które umożliwiają produkcję różnego rodzaju produktów z syntetycznych materiałów. Wtryskarki działają na zasadzie podgrzewania i przetwarzania surowca umieszczonego w zbiorniku. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury masa syntetyczna jest wstrzykiwana pod wysokim ciśnieniem do określonej formy.

 

Stosując zarówno metodę wtrysku, jak i prototypowanie. zakłady produkcyjne i przedsiębiorstwa są w stanie uzyskać ogromną ilość gotowych do składania części. Ma to szczególne znaczenie w momencie chęci wprowadzenia na rynek wózków dziecięcych, które mają posiadać opcję customizacji. Im lepiej i dokładniej będą wykonane, tym chętniej sięgną po nie rodzice. 

 

Jeżeli jesteś producentem wózków dziecięcych i chcesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, skontaktuj się z nami! Firma Limak od dekad wytwarza elementy plastikowe z uwzględnieniem nowoczesnych metod produkcyjnych. Sprawdź nasze portfolio realizacyjne i postaw na jakość! Postaw na Limak! 

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).